We're going to Disneyland!

Ik mag weer gaan aftellen en plannen! Binnenkort steek ik de grote plas weer over. I'm going back to the USA! Maar dit keer vlieg ik een klein stukje verder, namelijk naar Los Angeles. Eindelijk is het zover, ik ga hét Disneyland Resort bezoeken. The Happiest Place on Earth wordt nog vrolijker omdat wij er aan komen. Samen met Kevin ben ik zo'n 2 weken aan de westcoast te vinden. Ik kan niet wachten! Het heeft even geduurd, maar inmiddels is m'n Didney Worl verslag eindelijk af. Tijd voor nieuwe avonturen in de United States!

20 t/m 25 april - Disneyland
Op maandag 20 april vertrekken we met het vliegtuig rechtstreeks naar LAX. Een lange vlucht, van zo'n 11 uur, maar we hoeven gelukkig niet over te stappen. Om 9.50h vertrekken we vanaf Schiphol en komen om 11.45h aan in Los Angeles. Deze vlucht is met KLM. Aangekomen in LA brengt de Supershuttle ons naar het hotel. De eerste paar nachten verblijven we in Discovery Inn in Anaheim. En ja dat is 3x 'In' in 1 zin haha! Vlak naast het hotel zit een Denny's. Puur toevallig uiteraard! Een ideale locatie, zo'n 15min lopen vanaf het Disneyland Resort. Het resort is een stuk kleiner dan Walt Disney World. Je schijnt het een beetje met Parijs te kunnen vergelijken. Toch kiezen we ervoor om hier 5 dagen van te genieten. Zo kunnen we alles uitgebreid zien. En als Disneygeeks kun je er niet lang genoeg blijven natuurlijk! Ik kan niet wachten om het allemaal in het echt te gaan zien. Lopen door Main Street USA waar ome Walt zelf ook nog heeft gelopen. Dat wordt ontzettend gaaf! Natuurlijk kijk ik ook enorm uit naar Carsland, Indiana Jones, World of Color, Fantasmic en al het andere wat Disneyland zo uniek maakt. Zoals de Alice in Wonderland, Roger Rabbit en Mr. Toad rides. Ook gaan we genieten van Frozen Fun en eindelijk Olaf een warme hug geven.

26 t/m 28 april - Hollywood
Zondag is onze laatste dag in Anaheim en vertrokken we 's morgens vroeg met de Greyhound naar Los Angeles. Vanaf daar moeten we nog even zien te avonturieren hoe we bij ons hotel komen. Maar er zal vast wel een bus naartoe gaan, of anders een kort taxi-ritje. Ons hotel, Hollywood La Brea Inn, zit pal op de Hollywood Blvd. en op loopafstand van de vele bezienswaardigheden zoals The Chinese Theatre en de Walk of Fame! Op de eerste dag zullen we naar Santa Monica Pier gaan, wat rondkijken in de omgeving en vanaf de Griffith Observatory genieten van het prachtige uitzicht over Los Angeles. Misschien kunnen we dan ook nog langsgaan bij Universal Citywalk. Universal Studios slaan we over. Wie weet ooit in de toekomst, maar het schijnt tegen te vallen in vergelijking met Universal Orlando en het is vrij prijzig. De tweede dag beginnen we met een tour door de Warner Bros Studios en brengen we een bezoekje aan de Los Angeles Zoo. Verder zullen we nog wat sightseeing doen in de omgeving en op 28 april pakken we de Megabus naar Las Vegas waar we die avond aankomen.

28 april t/m 1 mei - Las Vegas
's Avonds laat komen we aan in Las Vegas, voor maar 7 dollar pp brengt Megabus ons van LA naar Vegas. Hier hebben we 3 overnachtingen in het Luxor Hotel geboekt. Lijkt ons een geweldig hotel! Wat het nog leuker maakt is dat we hier helemaal niks voor hebben betaald. Dankzij het MyVegas spelletje op facebook hebben we 3 gratis overnachtingen gewonnen! Kevin 2 nachten en ik 1 nacht, ik ben blijkbaar niet zo goed in gokken. Alvast een wijze les voor het echte werk. Voor Las Vegas hebben we nog niet echt een planning gemaakt. Ik weet ook totaal niet wat ik hier van moet verwachten, ik denk dat we dit over ons heen moeten laten komen. Gelukkig hebben we nog even de tijd om ons hier op voor te bereiden en om te kijken wat we allemaal willen zien en doen! Op 1 mei vliegen we 's avonds terug naar Nederland..

2 mei - New York
Voordat we terugvliegen naar Nederland hebben we nog een korte overstap. Een kleine knipoog naar de Muppetational Vacation in 2012. Toen begonnen we de vakantie met een bliksembezoek aan New York City. De Californication eindigen we met zo'n zelfde bliksembezoek. Eventjes een half dagje rondstruinen door de Big Apple. Ooit wil ik deze stad eens écht zien. Maar deze geweldige overstap en hilarische afsluiting konden we niet laten gaan. Snel naar Times Square, misschien even naar Hoboken voor een bezoekje aan Carlos Bakery en kijken of Rachel Green thuis is! Daarna als een gek terug naar het vliegveld voor de vlucht terug naar Nederland. Deze wordt uitgevoerd door Delta. Op zondagochtend 3 mei komen we om 7.25h weer aan op Schiphol. Nieuwe dingen ontdekken in Amerika en locaties afstrepen van m'n bucketlist! Ik ga weer lekker plannen! I'm excited !!

Californication 2015!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten